Durata de funcţionare a clubului este nedeterminată.
Scopul clubului este de a asigura creşterea, selecţia și pregătirea specifică a sportivilor pentru participarea la competiţiile sportive cu caracter local, zonal, național și internațional, prin promovarea cu preponderență a activităților sportive cu specific judo, precum şi dezvoltarea unei baze materiale de patrimoniu, prin a cărei utilizare să se susţină economico-financiar toate posibilităţile reclamate de activitatea sportivă din domeniu. Se vor desfașura activități sportive diverse pe ramuri de sport în funcție de pregătirea unor instructori în conformitate cu prevederile legale. […]
CAPITOLUL II
MEMBRII ASOCIAȚIEI CLUB SPORTIV ACTIVJUDO
ART. 7 – Calitatea de membru asociat poate fi dobândită de către persoane care:
- prin acţiune şi comportament dovedesc pasiune şi ataşament faţă de activitatea sportivă care se constituie în obiect de activitate în cadrul clubului, oferindu-şi disponibilităţile de a activa concret pentru susţinerea şi îmbunătăţirea acesteia;
- calitatea de membru asociat se dobândeşte la cerere, însoţită de o declaraţie de acceptare a prevederilor statutului clubului, a plăţii unei sume (taxe) de înscriere şi a cotizaţiilor anuale hotărâte de Adunarea Generală;
- obţine avizul Consiliului Director;
ART. 8 - Decizia privind admiterea sau respingerea cererii, înaintată în vederea obţinerii calităţii de membru al ASOCIATIEI CLUB SPORTIV ACTIVJUDO, se ia de către Consiliul Director, nu mai târziu de 3 (trei) luni de la data înregistrării cererii candidatului. Decizia se comunică celui interesat în scris, în maximum 20 (douăzeci) de zile de la adoptarea acesteia. Calitatea de membru asociat şi simpatizant se dobândeşte după primirea comunicării de admitere, cu începere de la data achitării taxei de înscriere şi a cotizaţiei. Împotriva deciziei de respingere a candidaturii, se poate face apel în termen de maximum o lună de la primirea comunicării. Apelul se soluţionează în prima şedinţă a Adunării Generale. Hotărârea Adunării Generale este definitivă. Membrul asociat admis este cooptat, de drept, în Adunarea Generală.
ART. 9 – Adunarea Generală, la propunerea Consiliul Director, poate aproba instituirea calităţilor de membru asociat colectiv, membru onorific şi de membru simpatizant.
ART. 10 – Membrii clubului au obligaţia de a respecta prevederile Statutului, hotărârile Adunării Generale şi ale Consiliului Director şi să participe la activităţile iniţiate de aceasta.
ART. 11 – Membrii clubului invitaţi în această calitate să participe la manifestări, unde, prin poziţia adoptată, ar putea angaja clubul, au datoria de a se consulta cu preşedintele clubului sau cu mandatatul acestuia, asupra programelor clubului şi a poziţiei acestuia în problemele legate de participarea la acele manifestări. Aceeaşi obligaţie revine şi membrilor clubului care sunt invitaţi, cu titlu personal, la diverse manifestări, dar doresc să se exprime în numele asociatiei.
În ambele situaţii, clubul răspunde moral şi juridic pentru faptele şi actele membrilor săi, numai în măsura în care ei au fost expres mandataţi pentru a se angaja în numele clubului şi numai în vederea realizării scopurilor lui.
ART. 12 - Încălcarea din culpă a prevederilor statutului sau săvârşirea de fapte incompatibile cu obiectivele fundamentale ale clubului ori de natură să atragă prejudicii morale sau materiale acesteia, atrag excluderea din club sau retragerea calităţii de membru al clubului, conform procedurilor statutare.
Pentru rezultate deosebite obţinute în competiţiile interne şi internaţionale, ca şi pentru recunoaşterea contribuţiei unor specialişti sau persoane fizice ori juridice la dezvoltarea clubului, ASOCIATIA CLUB SPORTIV ACTIVJUDO poate acorda următoarele recompense:
- titlu de membru de onoare;
- titlu de preşedinte de onoare;
- premii şi prime speciale pentru rezultate sportive deosebite;
- distincţii şi trofee.
De asemenea, clubul poate acorda premii anuale celor mai bine clasaţi competitori, clasificare realizată în urma totalizării punctelor, pe baza Regulamentului de clasificare sportivă, în acord cu sistemele de clasificare ale Federaţiei Române de Judo.
Totodată, pentru abaterile de la statutul clubului sau de la regulamentele federației, clubul poate aplica, atât pentru membrii afiliaţi, cât şi pentru sportivii legitimaţi, următoarele
- sancţiuni:
- avertisment;
- amendă;
- suspendare temporară din activitatea competiţională;
- ridicare temporară a dreptului de a concura în numele clubului;
- excludere.
În situația în care orice membru al clubului participă la concursuri pentru alte cluburi fără acordul scris al clubului va fi exclus automat, clubul putând să solicite daune.
Cuantumul amenzilor și termenele de suspendare, precum și orice sancțiune aplicată de către club se stabilesc de către Adunarea Generală.
ART. 13 – Calitatea de membru se pierde, după caz, prin:
- renunţare expresă formulată în scris de către cel care renunţă cu condiţia de a-şi comunica cererea Consiliului Director cu cel puţin 6 luni înainte de finele anului;
- deces, dacă prin hotărârea Adunării Generale privind persoana decedată, nu se hotărăşte altfel;
- excludere sau, după caz, dacă se va institui calitatea de membru onorific - retragerea acestei calităţi;
- neplata cotizaţiei, mai mult decât durata unui an calendaristic.
Calitatea de membru încetează, după caz:
- la 7 (şapte) zile libere calculate de la data înregistrării la club a cererii scrise de renunţare la calitatea de membru;
- din ziua decesului sau din ziua constatată ca fiind data decesului conform hotărârii definitive de declarare judecătorească a morţii, dacă prin hotărârea Adunării Generale privind persoana decedată nu se hotărăşte altfel;
- din ziua luării, conform Statutului, a hotărârii de excludere.
Membri clubului care se retrag sau care sunt excluşi, nu au nici un drept asupra patrimoniului clubului.
ART. 14 – Excluderea se dispune de către Adunarea Generală, a cărei hotărâre este definitivă. Adunarea Generală poate retracta o hotărâre de excludere, dacă persoana sancţionată aduce dovezi, care înlătură temeiurile deciziei anterioare. În caz de retractare, Adunarea Generală va hotărî şi cu privire la eventuala recunoaştere a calităţii de membru pentru perioada dintre momentul excluderii şi cel al retractării deciziei de excludere. Până la desfăşurarea Adunării Generale, Consiliul Director poate decide cu 2/3 din voturile membrilor săi, suspendarea unei persoane din calitatea de membru dacă se constată săvârşirea de fapte care, conform Statutului clubului, atrag excluderea. Suspendarea încetează prin hotărârea Adunării Generale care este definitivă. […]
- DISPOZITII GENERALE
- Pentru buna organizare a activităților Asociației Club Sportiv Activjudo și a îndeplinirii obiectivelor, se elaborează prezentul Regulament de Ordine Interioară, care stipulează drepturile și obligațiile ce revin membrilor, colaboratorilor şi salariaților.
- Prezentul Regulament de Ordine Interioară cuprinde reguli și norme de conduită necesare pentru buna desfăsurare a activității interne a Asociației Club Sportiv Activjudo, denumită in continuare Clubul.
- Regulamentul de ordine interioară, se aplică tuturor membrilor, salariaților, persoanelor care îsi desfasoara activitatea pe baza de contract de colaborare sau prestari servicii în baza unor conventii civile, precum și celor care îsi desfășoară activitatea în cadrul clubului pe bază de voluntariat.
- ORGANIZARE
- Organele de conducere, administrare și de control ale Clubului, ale caror atribuții și mod de organizare și funcționare sunt stabilite în Statutul Clubului, sunt:
- Adunarea Generală;
- Consiliul Director.
- Adunarea Generală este organul de conducere suprem al clubului și este formată din totalitatea membrilor.
- Consiliul Director este ales de Adunarea Generală și este compus din 3 membri: Președinte, Vicepreședinte și Secretar.
- Președintele reprezintă clubul în relațiile cu terții, verifică respectarea și îndeplinirea hotărârilor adoptate de către Consiliul Director, primește cererile și reclamațiile de la membri, sportivi, instructor și antrenori pe care le supune dezbaterii Consiliului Director.
- Organele de conducere, administrare și de control ale Clubului, ale caror atribuții și mod de organizare și funcționare sunt stabilite în Statutul Clubului, sunt:
- DREPTURILE CLUBULUI:
- să stabilească organizarea și regulile de funcționare;
- să stabilească atribuțiile fiecărui membru, antrenor, instructor, sportiv, în coditiile legii;
- să dea dispozitii membrilor, antrenorilor, intructorilor, sportivilor, în conditiile legii;
- să își exercite controlul asupra modului de îndeplinire a obligațiilor membrilor;
- să constate săvârșirea abaterilor disciplinare și să aplice sancțiunile disciplinare corespunzatoare, precum și recompense, potrivit legii, statutului și regulamentului de ordine interioară;
- să îşi selecteze membrii, sportivii, instructorii şi antrenorii;
- să folosească fotografii și filmări cu membrii acestuia, sportivi, antrenori, instructori, însoțitori, etc., înregistrate la acțiunile desfășurate în cadrul Clubului (antrenamente, cantonamente, evenimente, etc.) cu scopuri publicitare și de promovare;
- să ia măsurile ce se impun împotriva oricărui membru sau însoţitor a cărui atitudine este necorespunzătoare faţă de alţi membrii, însoţitori, musafiri sau faţă de Conducerea Clubului;
- să nu acorde transferul sportivului legitimat la club, decât dupa ce acesta, parinții sau tutorii acestuia, își îndeplinesc obligațiile pecuniare ce le au fata de Club;
- să selecționeze sportivii, care urmează să participe la acțiuni și competiții sportive.
- OBLIGAȚIILE CLUBULUI:
- să informeze membrii clubului asupra schimbărilor privind Statutul Clubului precum și a Regulamentului de Ordine Interioară;
- să asigure confidențialitatea datelor cu caracter personal a membrilor, antrenorilor, instructorilor și sportivilor;
- să pună la dispoziția membrilor servicii, programe și facilitati de bună calitate;
- să asigure în incinta Clubului un climat judicios, corect, demn şi plăcut, inclusiv descurajând preventiv şi corectiv atitudinile şi demersurile de hărţuire şi / sau calomnie instituţională şi personală şi, în general, reaua credinţă;
- să comunice periodic părinților sau tutorilor minorilor atitudinea acestora, față de programele efectuate în activitatea sportivă la cererea acestora;
- să analizeze ideile exprimate în scris de membrii Clubului și să aducă imbunătățiri programelor de activități ale Clubului, în funcție de hotărârile adoptate de Conducerea Clubului;
- să asigure sportivului, apt de participare la competițiile sportive, sprijinul tehnic, fizic si moral de care are nevoie în perioada competițională.
- DREPTURILE MEMBRILOR, ANTRENORILOR, INSTRUCTORILOR ȘI A SPORTIVILOR:
- dreptul de a folosi matarialele sportive ale Clubului;
- dreptul de a veni cu idei de îmbunătăţire al programelor de activitate. Ideile vor fi făcute în scris și trimise pe e-mail-ul Clubului sau înmânate personalului Clubului.
- dreptul de a beneficia de condiții bune de pregătire;
- dreptul de a participa la copetiții interne și internaționale;
- dreptul de a beneficia de un tratament egal și transparent.
- OBLIGAȚIILE MEMBRILOR, ANTRENORILOR, INSTRUCTORILOR ȘI SPORTIVILOR:
- să respecte prezentul Regulament de Ordine Interioară, Statutul Clubului și legislația în vigoare;
- să își achite la timp obligațiile financiare față de Club
- să dea dovadă de loialitate față de Club prin exercitarea atribuțiilor sau prin activitățile desfășurate;
- să nu consume substanțe dopante sau stupefiante interzise de lege;
- să aibă o ținută decentă în viața privată și un comportament amabil și civilizat;
- să nu adreseze insulte și denigrări la adresa Clubului, a programelor de pregătire din cadrul sistemului, coechipierilor, colegilor, adversarilor, arbitrilor și publicului spectator;
- să semnaleze conducerea Clubului în cazul depistării unor neregului ce ar putea afecta imaginea sau activitatea Clubului;
- să păstreze curățenia în sala de antrenament, pe terenul de sport și în afara lor.
- NORME DE CONDUITĂ
- Respectarea adversarilor, arbitrilor, coechipierilor, antrenorilor și al publicului spectator;
- Adoptarea unui spirit de fair-play atât în sala de antrenament și pe terenul de sport, cât și în afara lor;
- Acționarea în cazul prevenirii actelor de violență în sport;
- Folosirea unui limbaj și al unui comportament civilizat;
- Abordarea unei atitudini demne și corecte, respectuoase, dând dovadă de inițiativă, creativitate, spirit constructiv, prezență de spirit, capacitate decizională operativă, diplomatie;
- Ținută sportivă, morală, şcolară, familiară, demnă de apartenenţa la colectivitatea Clubului.
- RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ (SANCȚIUNI)
- Clubul are competența de a aplica sancțiuni pentru abaterile comise de membrii, antrenori, instructori, sportivi sau însoțitorii acestora de la prezentul Regulament de Ordine Interioară și Statul Clubului și de a dispune măsuri care să garanteze executarea lor, precum si prevenirea săvârșirii de noi asemenea abateri.
- Clubul poate dispune de aplicarea oricăruia dintre urmatoarele sancțiuni, în funcție de gravitatea faptelor, dupa cum urmeaza:
- avertisment;
- amendă;
- suspendarea din activitatea sportivă de pregătire din cadrul programelor de pregătire ale Clubului;
- neacordarea transferului pe linie sportivă;
- retragerea calității de membru al Clubului;
- suspendarea temporară sau definitivă din activitatea competițională.
- Cuantumul amenzilor sau restul sancțiunilor se stabilesc de către Consiliul Director pentru fiecare sancțiune în parte.
- RECOMPENSE
- Pentru rezultate deosebite în competițiile interne și internaționale ale membrilor clubului, antrenorilor, instructorilor, sportivilor, cât și pentru recunoasterea contribuției unor specialisti sau persoane fizice sau juridice la dezvoltarea activității clubului, se pot acorda urmatoarele recompense:
- titlul de membru de onoare;
- distinctii;
- trofee;
- premii;
- Recompensele se stabilesc și sunt acordate de către Consiliul Director.
- Pentru rezultate deosebite în competițiile interne și internaționale ale membrilor clubului, antrenorilor, instructorilor, sportivilor, cât și pentru recunoasterea contribuției unor specialisti sau persoane fizice sau juridice la dezvoltarea activității clubului, se pot acorda urmatoarele recompense:
- DISPOZITII FINALE
- Obiectele pierdute în incinta Clubului, în locurile de antrenament, de către unii membrii şi găsite de alţii, trebuie predate personalului Clubului în vederea returnării acestora persoanelor care le-au pierdut.
- Obiectele de valoare personală ale fiecărui sportiv, însotitor, în cazul în care acestea nu sunt predate personalului Clubului spre păstrare, pe durata antrenamentelor sau a acțiunilor sportive, sunt în totalitate în responsabilitatea propietarului.
- Folosirea telefoanelor mobile în timpul antrenamentelor este interzisă. Excepţie vor face doar membrii care sunt sub urgenţe (presedinte, personal medical, etc.).
- Nu este permisă aducerea animalelor de orice fel în sala de antrenament.
- Nerespectarea normelor de siguranță, indicațiilor instructorilor/antrenorilor, precum și prevederile prezentului regulament de către membri, sportivi sau însoțitori, exonerează Clubul de orice responsabilitate a consecințelor.
- Nu este permis consumul de alcool în incinta Clubului, în preajma locurilor unde se desfasoară activitățile sportive sau în deplasările organizate de către Club.
- Nu este permis fumatul în incinta Clubului și nici în locurile unde se desfăsoară activitățile sportive.
- Aruncarea resturilor de mâncare sau a băuturilor răcoritoare trebuie să fie făcută doar în locurile special amenajate.
- Persoanele vinovate de deteriorarea, distrugerea sau dispariţia echipamentelor sau materialelor sportive vor fi obligate să achite contravaloarea reparării sau înlocuirii acestora.
- Membrii, sportivii, instructorii şi antrenorii Clubului vor respecta normele de igienă personală şi vor păstra curăţenia şi ordinea în locurile în care se desfăşoară activităţile sportive.
- Prezentul Regulament se completează cu prevederile Statului Clubului, și al Federației Române de Judo și al Regulamentului acestuia.
- Prevederile prezentului Regulament de Ordine Interioară pot fi modificate de către Adunarea Generală sau de către Consiliul Director.
Tariful/antrenament este 15 lei și suma maximă este 150 de lei/lună.
În cazul familiilor cu 2 sportivi suma maximă este 225 de lei/lună.
În cursul lunii antrenorii contabilizează prezențele și la începutul lunii următoare vă comunică numărul de antrenamente la care au participat sportivii. Pentru luna în curs termenul de plată este data de 20 a lunii următoare.